HTML

Vénember

Friss topikok

  • Katibarát: hoppácska, lemaradtam, mijeza a belső tudósítás a magyar egészségügyről (vagy csak K bác... (2014.01.07. 19:53) Válogatás: Pillanatkép
  • Lí: Boldog új évet neked is! :) (2014.01.01. 16:20) 2014 B.U.É.K!
  • Katibarát: Boldog Új Évet kívánok, egészségben, szerencsében, örömben, bőségben:)))** (2013.12.31. 05:50) Mandulás paralelogrammák
  • palomanegra: ...lapát is kellett volna...:) (2013.12.28. 20:59) Esõ
  • Vénember: Hát az úgy vót, hogy eddig egy "Huawei dongle" nevezetű mobil izével használtam az internetet... (2013.12.26. 23:28) Huss!

Címkék

Mindennapi kolduskenyér

2013.11.28. 19:25 Orbán Gábor

 Mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma!

Valahogy így szól az ima ha jól emlékszem rá. Kicsit felszólítás jellegû. Nem is értem, az Úr hogy nem haragudott meg érte? Vagy mégis? Lehet, hogy pont az ilyen tiszteletlen megnyilvánulások miatt van a világban annyi baj?

Én mindenesetre nem könyörgök. Bedagasztottam, megkelesztettem, betettem a sütõbe, és megsütöm magamnak. Mit kéregessek állandóan?

Majd ha valami nem úgy alakul, akkor éppen elég lesz a hozzávalókat összekéregetni... :-)

De most minden búmat feledteti a frissen sülõ kenyér illata.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://venember.blog.hu/api/trackback/id/tr275946500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amerika24 2013.12.01. 21:33:24

Igen, igazad lehet, kissé felszólító jellegű, de azért én mégis azt mondanám, tőlünk ez csak egy könyörgés, esdeklés, nehogy már éhen maradjunk... De hogy te nem maradsz éhen, az már biztos, mert aki kenyeret is tud sütni, az felettébb bátor és ügyes. Sokszor elterveztem, de még eddig nem mertem neki állni. Nincs kenyérsütő gépem, mert úgy sem használnám gyakran, így nem éri meg bele fektetni, de azért mégis szeretném kipróbálni ezt a művészetet is. Mert szerintem kenyeret sütni nem csak élmény , de gyönyörűség is. A hét közepén megint eszembe jutott Margit álomszép kenyerei, /nagyon tud kenyeret sütni, nézzd majd meg , kérlek a blogján/ ...amikor is knédlit dagasztottam, és főztem. Eddig mindig egy nagy lábost szoktam konyharuhával beborítani, és egy máisk tállal lefedve, gőzben kifőztem a knédliket. Most befektettem egy kacsasütő tepsibe őket, persze rácsra, és vízzel az alján, majd hagytam 25 percig a sütőben, kissé tovább a szokottnál, mert biztos, ami biztos. Amikor kivettem, valami csodálatosat találtam, knédli volt, de megpirult a teteje, mint egy kenyérnek. Nagyon finom puha lett a belseje, és kissé ropogós a héjja. Talán ezt kellene tennem, gondoltam akkor, de megnövelni az időt, s megvágni a tetejét, sőt megmosdatni sütés előtt.... Mit gondolsz, te a kenyérsütő ? Megfelelne a knédli tésza a kenyérnek is ?

Vénember 2013.12.01. 22:45:48

Nevetni fogsz! Sosem főztem knédlit. De imádom! Van egy hely a Mátrában, ahol mindig fantasztikusan készítik. Nekik profi gőzölőjük van hozzá... A kenyértészta viszont a legegyszerűbb dolog a világon. Liszt, víz, só, élesztő. Ennyi. a többi már a "tudósok" variációképességére van bízva. Lehet benne mag, olaj, burgonya, hagyma stb. stb. De egy a lényeg. Rengeteg türelem! Mert a dagasztás hosszadalmas és fárasztó. De elkerülhetetlen is! Mint a kelesztés, és a formázás is. De ettől eltekintve ez a legegyszerűbb dolog a világon. Ha már tudod... :-) Amúgy ne vegyél gépet. Azt én is csak a dagasztás kiváltására használom... Ez a tészta egyébként a pizza tésztája is. De lehet ebből lángost kisütni olajban. A tészta ugyanaz. Mégis mennyire más. Nemigaz?

Késő éjig dolgozó, és lefekvés előtt itt 2013.12.02. 01:06:20

Szép! :)

Kőfaltörő Kékvillám 2013.12.03. 11:16:08

Most már mindig csak kenyeret eszünk? :)

OKati 2013.12.05. 12:12:11

Régen hallottam rólad, minden OK?

Vénember 2013.12.05. 14:15:56

Itt minden ok. Kicsit el vagyok havazva. De hamarosan... :-)
süti beállítások módosítása