HTML

Vénember

Friss topikok

  • Katibarát: hoppácska, lemaradtam, mijeza a belső tudósítás a magyar egészségügyről (vagy csak K bác... (2014.01.07. 19:53) Válogatás: Pillanatkép
  • Lí: Boldog új évet neked is! :) (2014.01.01. 16:20) 2014 B.U.É.K!
  • Katibarát: Boldog Új Évet kívánok, egészségben, szerencsében, örömben, bőségben:)))** (2013.12.31. 05:50) Mandulás paralelogrammák
  • palomanegra: ...lapát is kellett volna...:) (2013.12.28. 20:59) Esõ
  • Vénember: Hát az úgy vót, hogy eddig egy "Huawei dongle" nevezetű mobil izével használtam az internetet... (2013.12.26. 23:28) Huss!

Címkék

Viharban

2013.12.19. 21:08 Orbán Gábor

Estefelé felélénkült a szél. Hirtelen jött mint mindig. Mérgesen tépte a fákat, hangosan zúgott, majd az eleredõ esõt is szinte vízszintesen csapta a világhoz. Az emberek egy darabig még tették a dolgukat programjaik szerint. De egyre nehezebben ment minden. A máskor szinte alig észlehetõ esõ most percek alatt átáztatott mindent. Akkor tudtam meg, hogy a cipõm már nem vízálló... Aztán a sapkám is megadta magát az égi áldásnak. Amikor vettem azért esett rá a választásom, mert vízhatlanként árulták. De most elõször a víz járta át, majd a viharos szél leemelte a fejemrõl egy óvatlan pillanatban amikor éppen azzal voltam elfoglalva, hogy az összekuszált lábaimon megálljak a viharban. Úgy kaptam utána reflexszerûen. Most sem igazán értem hogyan sikerült elkapnom. De sikerült. Visszatoccsantottam a kopasz fejem búbjára és abban reménykedtem, hogy ha vizes is, talán egy kicsit átmelegszik majd. Aztán lassan mindenki akinek fontosabb dolga nem akadt behúzódott otthonába. Én magasabbra kapcsoltam a fûtést, és lefekvés után a fejemre húztam a takarót. Talán ezért nem hallottam a zivatar hangjait. Csak reggel kérdezték többen is, hogy hallottam-e én is, hogy zengett az ég? Decemberben! Magamban ezt a dolgot nem találtam olyan rendkívülinek, de ha belegondolok, hogy itt az embereknek nyáron is alig van részük ebben az "élvezetben" akkor érthetõ a felfokozott lelkiállapotuk. De a koronát az éjszakai vihar a hóval tette fel. Ahogy kivilágosodott, a fûben, az autók teteján, a háztetõkön és minden lehetséges helyen az éjjeli havazás nyomai váltak láthatóvá. Brrr! Hideg. Sötét. Tél. Ezek itt fokozottan lehangoló szavak. Aztán nap közben amikor a tegnap este elmaradt dolgainkat fejeztük be, azzal vigasztaltam a rászorulókat, hogy már csak néhány nap, és a nappalok ismét hosszabbak lesznek.

Ahogy a szél kicsit szelidült körbejártam a házat. Feltöröltem a vizet amit a hátsó bejárat alatt "nyomott be" a szél, apróra megnéztem mindent, és áldottam az eget, hogy a kémény mellett ma is pöckösen áll az antenna. Nem úgy mint a szomszédaimé amik gyászosan lógnak, billegnek a háztetõkön. A tegnap éjszakai vihar nyomait hordozzák magukon.

Mára csak az esõ maradt. De azt már itt senki észre sem veszi. Mindenki teszi a dolgát. Közelednek az ünnepek. Az üzletekben tömeg van mindenütt. A parkolók tele vannak, de érdekes módon itt senki nem türelmetlen. Nem tolakodnak, udvariasak egymással, nem idegesek. Mert hiszen attól úgysem lenne könnyebb a dolguk.

Nemigaz?

De!

Na! Mondom én!

:-)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://venember.blog.hu/api/trackback/id/tr75946491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Katibarát 2013.12.20. 05:13:52

ez elég félelmetes, és morcosnak tűnt, de még ezt is olyan élvezetesen tudtad leírni, hogy ittragadtam...:) egyébiránt pedig a közelgő ünnepekre tekintettel kívánok minden jót és szépet, és a jövő évre meg egészséget, szerencsét boldogságot több zsákkal :)*

amerika24 2013.12.20. 08:32:30

Ilyen viharos havazást nem kérnék...de azért egy puha, fehér takaró mindenképpen elkelne legalább karácsony estére... Milyen jó is lehet jó emberek között, szelíd környezetben...talán így elviselhető a tömeg is...

Vénember 2013.12.20. 15:07:21

Ilyen állapotban a tömeg nem csak elviselhető, hanem kifejezetten kellemes közeg tud lenni. Mindenki mosolyog mindenkire, s még az utcán is köszönnek egymásnak az idegenek is mosolyogva. Hova lehet ezt még fokozni? Nem tudom. De szeretem!
süti beállítások módosítása