HTML

Vénember

Friss topikok

  • Katibarát: hoppácska, lemaradtam, mijeza a belső tudósítás a magyar egészségügyről (vagy csak K bác... (2014.01.07. 19:53) Válogatás: Pillanatkép
  • Lí: Boldog új évet neked is! :) (2014.01.01. 16:20) 2014 B.U.É.K!
  • Katibarát: Boldog Új Évet kívánok, egészségben, szerencsében, örömben, bőségben:)))** (2013.12.31. 05:50) Mandulás paralelogrammák
  • palomanegra: ...lapát is kellett volna...:) (2013.12.28. 20:59) Esõ
  • Vénember: Hát az úgy vót, hogy eddig egy "Huawei dongle" nevezetű mobil izével használtam az internetet... (2013.12.26. 23:28) Huss!

Címkék

Második gyermekkor?

2013.11.19. 18:41 Orbán Gábor

Gyermekkoromban az átlagnál érzékenyebb kölök voltam. Hamar eltört a mécses. Na nem mindenért, de ha frusztráció ért, ha igazságtalanságba ütküztem, rögtön könnyek szaladtak a szemembe, és nehezen tudtam hüppögés nélkül megszólalni. Gyermekkor. Nagyjából az egész ezzel (is) telt. Tiszta szerencse, hogy válogatottan jó osztálytársaim voltak. Mert bár én nagyon szégyelltem ezt a tulajdonságomat, soha, egyetlen alkalommal sem éltek vele vissza. Nem piszkáltak direkt, nem csúfoltak, még csak szóba sem hozták. Sír, hát sír. Biztosan megvan rá az oka...

Mostanában, pár éve érzek egyre többször hasonló sírási kényszert. Pl. ha nagyon szeretnék valakin segíteni, és nem engedi. Pl. egy szép filmet nézve hirtelen azt veszem észre, hogy tök elérzékenyültem megint. Pl. egy magánlevél megírása közben, ha valakit nagyon szeretek, és az illetõ nem szeretetnek veszi a szavaimat, s idegenként reagál rá. Olyankor úgy folytatom az írást, hogy elõre kikészítem magam mellé papírzsepit, és írok. (és sírok) Mint gyermekkoromban.

Ez is az talán? Ilyen lenne a második gyermekkor? Vagy csak abba nehéz beletörõdnöm, hogy már nem az a státuszom a világban mint régen volt, amikor még tisztelete volt a kornak, a rokoni kapcsolatoknak, a jószándéknak, és amikor az emberek még nem voltak ennyire zárkózottak, egoisták?

És érdekes módon ettõl a könnyezéstõl (persze csak ha jól megtöröltem a szememet) sokkal tisztábban látom tovább azt a filmet, azt a levelet, azt a kapcsolatot stb.

Ki találta ki azt a marhaságot, hogy egy fiú, késõbb férfi, mindenesetre egy hímnemû emberi egyed nem sírhat? Nos én nem értek egyet vele.

Hova is tettem azt a zsebkendõt?

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://venember.blog.hu/api/trackback/id/tr225946514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gg630504 2013.11.19. 20:24:47

"Ki találta ki azt a marhaságot" - természetesen egy nőnemű. Úgy gondolja, a fiacskájából akkor lesz ( leendő menyénél ) sikeres, ha erős, bátor, biztonságot tud adni majdani párjának ( vagy legalábbis így látszik ). Ezáltal gyermekének jobb esélyei lesznek párválasztáskor, tehát unokájának is. Rögtön kezdődik az idomítás: katonadolog, férfiember ( három évesen(!) ) nem sír... Az érzékeny lelkű hímet aztán élete végéig flusztrálja, hogy meg kell játszania a macsót mások előtt. És maga előtt. A szerencsésebbek ( ha már nincs tétje a dolognak? ) felszabadulnak.

2013.11.19. 21:04:21

soha...soha nem mondtam ilyet a fiaimnak. Csak megöleltem őket.

Vénember 2013.11.20. 00:36:54

Nagyon jól látod gg! De én viszonylag hamar "felszabadultam". A nemi éréssel nálam az ilyen irányú gyötrelmek (is) megszűntek...

Vénember 2013.11.20. 00:38:17

Mennyire másként látja a dolgot ugyanaz az anya ha a fiáról, vagy ha a leányáról van szó! Te szerencsés vagy, mert neked egy csomó fiad van... :-)
süti beállítások módosítása